Produkter mot skadedjur
PriceRunner Köpskydd

Köpvillkor

Välkommen som kund hos Skadedjursfri! Du kan känna dig trygg när du handlar hos oss. Vi har bra varor, rejäl kundservice och generösa villkor.

Leveranstid

Vi strävar efter att sända dina varor så snabbt som möjligt. Normal leveranstid från oss ligger på 1-3 arbetsdagar. Detta beroende på lagerstatusen hos oss eller våra leverantörer.

Priser

Alla våra priser är inklusive moms. Priserna gäller tills vidare. Vi reserverar oss för eventuella pris- och momshöjningar samt andra faktorer som kan påverkar våra priser, såsom ytterligare statliga pålagor m.m.

Frakt

Frakt tillkommer på priset, fraktkostnaden beror på kundens val. Du kan välja mellan:
- Postens Varubrev under 2 kilo till hela världen
- MyPack (Hämtas hos Posten/Postombud)
- Parcel (f.d. Företagspaket 16:00.). Ej till privatpersoner
- Varor till utlandet levereras med Postens Varubrev eller Posten Utrikes Parcel
Fraktfritt vid köp över 900 kr inom Sverige (Skickas med Posten).
 

Hämta själv

Om du vill hämta själv så ska du först beställa och betala i webshopen.
Hämta själv under våra öppettider eller enligt överenskommelse.
Du ska hämta inom en vecka.
Om du inte hämtar inom en vecka så skickar vi beställningen och fakturerar dig för frakten. Om du beställt som förskottsbetalning som inte har kommit in så makulerar vi beställningen.

Garanti

Vi lämnar 2 års garanti mot fabrikationsfel. Om det blir fel på varan under den tiden så får du en ny vara. När Du returnerar varan skall du fylla i en returblankett. Den hittar du på Startsidan längst upp till höger under rubriken ”Kundtjänst”. Där finns en ruta ”Registrering av retur”. Klicka på den blå länken och fyll i returblanketten. Nätadaptrar: Vi har en s.k. uppackningsgaranti på våra nätadaptrar. Det innebär att du ska kontrollera den vid uppackningen att den fungerar. Om den inte gör det så informera oss. Efter det har vi ingen garanti på våra nätadaptrar.

Returrätt / Öppet köp

Djur liksom människor är olika. Man kan inte förvänta sig att det går att skrämma bort alla djur för gott. Då skulle det endast vara att ta livet av djuren som fungerade. Vår erfarenhet säger oss att ca 95% av djuren reagerar på ultraljud och skrämmor av olika slag och lämnar området. Det kan ju vara så att djuren kämpar för sitt liv med att skaffa mat, andra kanske har en dålig hörsel.

För att Du skall skall våga pröva våra skrämmor så lämnar vi 30 dagars full bytesrätt på dina varor.
Det innebär att Du kan testa en annan skrämma om inte resultatet blev som Du tänkt Dig.
Du har också 30 dagars full returrätt på produkterna.
Du kan öppna kartongen och testa produkten, men ej förändra skicket på den. Vid retur skall originalemballaget användas i oskadat skick. Om emballaget saknas eller är skadat så förbehåller vi oss rätten att debitera 100:- .

Innan Du returnerar varan skall du fylla i en returblankett. Den hittar du på Startsidan längst upp till höger under rubriken ”Kundtjänst”. Där finns en ruta ”Registrering av retur”. Klicka på den blå länken och fyll i returblanketten.
- Du betalar själv frakten till oss.
- Porto/frakt och ev efterkravsavgifter återbetalas inte.
- Sänd inte varan mot postförskott. Skadedjursfri löser inte ut dessa paket.
- Varorna skall returneras väl inslagna så att produkterna inte skadas.
- Återbetalning sker endast då varorna returneras oskadda, se ovan.
- Vi återbetalar varans pris inom 30 dagar.


Returadress

Nordic Pest Products AB 
Stenhuggarvägen 4 Q
132 38  SALTSJÖ-BOO

Betalningsvillkor

Kortbetalning:
Du kan betala med Mastercard och Visa-kort. Inga extrakostnader i webbshopen. Vi använder säkerhetsprotokollet SSL, vilket krypterar information mellan en Internetläsare (kortinnehavaren) och en Internetserver (affären). Det betyder att de upplysningar som du lämnar vid betalning med kreditkort skyddas under överföringen från din dator vidare till oss. Som krypteringsform vid elektronisk handel är SSL allmänt utbrett och betraktas som en mycket säker lösning. På www.ssl.com kan du se hur en SSL-betalning genomförs. Du kan känna dig trygg när du handlar på www.skadedjursfri.se Betalsidorna är säkerhetsskyddade med krypterade SSL-sidor och certifierade av GeoTrust,3-DSecure. Kortinformationen behandlas på så sätt säkert och konfidentiellt. Dina kortuppgifter förmedlas direkt till din bank via skyddade länkar och lagras aldrig hos oss.
 
Payson
Här kan du betala med kort, Direktbanksbetalning eller med din mobil. När du klicka på Payson lämnar du vår sida och kommer in på Paysons sida. SSL-säkrad och samma säkerhet som vid kortbetalning.

Fakturabetalning
15 dagars fakturatid. Ange personnummer / organisationsnummer. Du måste ha fyllt 18 år och inte ha betalningsanmärkningar för att få handla med fakturabetalning. Vi gör en kreditkontroll via Credit Safe som även skickar en kopia på kreditförfrågan till dig.
Faktureringsavgiften är 39:- .

Postförskott / Efterkrav
Avgiften är 69:- och gäller enbart för leverans med Schenker hämtpaket. Avgift för ej uthämtat postförskott är 500:-. 
 
Swish
Betala gärna med Swish. Och överför gärna i samband med beställningen. Har du inte betalat inom en vecka kan vi makuler din beställning.

Utlandsbetalning
Vi accepterar enbart kortbetalningar från utlandet.

Sen betalning / Ränta

Vid sen betalning efter fakturans förfallodag debiterar vi för påminnelse en avgift om 60:- + dröjsmålsränta med 2% per månad på fakturabeloppet.
För företag och myndigheter gäller lagen om förseningsersättning (näringsidkare).
För ev inkasso tillkommer ytterligare kostnader.

Minimiorder

Minimiorder är 100:-.

Reklamationer

Om ni får en vara som är trasig vid leverans måste detta reklameras. Innan Du returnerar varan skall du fylla i en returblankett. Den hittar du på Startsidan längst upp till höger under rubriken ”Kundtjänst”. Där finns en ruta ”Registrering av retur”. Klicka på den blå länken och fyll i returblanketten.

Om paketet är trasigt när du hämtar det ska du reklamera direkt till utlämningsstället. Lös då inte ut paketet. Kontakta oss istället så sänder vi en ny vara. Om paketet du returnerat inte når oss på Motaväck så ska detta reklameras hos fraktföretaget. Spara därför inlämningskvittot på försändelsen.

Outlösta paket

För paket som inte hämtas ut gäller följande:
Paketen kvarligger hos Posten 14 dagar, därefter returneras de till Motaväck. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig de kostnader (utfrakt, returfrakt och hantering) som vi har för hanteringen av det outhämtade paketet. I normalfall 100:- eller mer om frakten och hanteringskostnaderna överstiger den summan.

Leveransförseningar

Vi ersätter inte direkt eller indirekt skada som vållats av att vi levererar senare än vad som avtalats. Gäller även om vår transportpartner orsakat förseningen.

Övrigt

Vid transport från Motaväck till Dig som kund är Motaväck ansvarig, om varan skadas eller kommer bort. Vid returer eller reklamationer är kunden ansvarig om varan skadas eller kommer bort vid transport från kunden till Motaväck. Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för eventuella tekniska såväl som typografiska felaktigheter, samt för slutförsäljning. Vid eventuell tvist följer Motaväck beslut från Allmänna Reklamationsnämnden.

Vi reserverar oss för slutförsäljning av vissa produkter. Vi reserverar oss för eventuella felaktiga uppgifter i webbshopen och övrig marknadsföring.

Säljarens ansvar är begränsat till varans pris.

På webbplatsen www.skadedjursfri.se används cookies för att spara information om de artiklar som läggs i kundvagnen. För att kunna handla måste du tillåta användning av cookies i din webbläsare. Cookien raderas när du lämnar webbplatsen.

Nordic Pest Products AB

Stenhuggarvägen 4 Q
132 38  SALTSJÖ-BOO

Tel: 0220-716100
Bankgiro: 191-4167

Organisationsnummer: 556684-0590
Hemsida: http://www.skadedjursfri.se
E-post: info@skadedjursfri.se